Tuesday 21 June 2011

bila BGOBACK bersatu..

korang tau bgoback tu hape? ce sebot... yeah bunyi dia kalau dlm bm jadi bergobek.. act, aku sndiri tak sure bergobek tu hape benda tapi masa kat sekolah teknik dulu, ada sorang cikgu pompuan ni selalu kata kat  kami satu kelas semua kuat bergobek.. so dikaji kaji bergobek ni mungkin berkaitan dengan sireh... tak salah aku cikgu bm tu penah explain apa tu bergobek tapi haram aku lupa.. aku try google and jumpa artikel ni..

GOBEK - Sejenis alatan untuk menghancurkan adunan sekapur sireh seperti sireh, pinang, kapur dan gambir kebiasaannya alatan ini digunakan oleh org-org tua di kampung yang sudah tidak ada gigi, yang mana sudah tidak mampu utk mengunyah adunan sireh tersebut. Maka sejenis alat digunakan utk menghancurkan sireh tersebut disebut GOBEK.

agaknya la kan..mungkin bergobek ni orang2 tua yang dok guna menatang gobek ni sambil2 tu dok bergosip dengan geng2 dia kot.. haha.. so cikgu tu sebenarnya nak samakn kami ni macam orang tua yang tak henti2 nak bercakap even masa cikgu dok cakap kat depan.. ceh tak hormat cikgu punye olang!

ok.. bukan soal gobek yang aku nak cerita ni, tapi pasal pertemuan semula kawan2 lama masa kat skolah dulu.. takdela lama mana sangat pun.. baru 3 tahun tinggal sekolah tapi ada yang diantara kami 3 tahun la tak jupe lepas habis sekolah... so, satu pertemuan diaturkan... at first cam tak ramai jer yang nak join, masing2 ada alasan .. jauhla.. takde transport la.. 

kalau nak ikotkan aku pon takde transport bai nak ke batu feringghi sana tu..  nasib baik ada si zul aka Rimba Malam.. dia ni la yang bagi cadangan nak jupe semua ni, coz dalam ramai2.. dia jer yang tak further study, dah keje pon, jadi businessman.. wahaha..  so aku pon tanpa segan silu secara direct cakap aku nak tumpang dia if jadi la program yang dirancang ni.. dia ni jenis yang tak berkira, senang cerita je.. dia setuju.. okeh set!

planning punya planning, dah sampai pon harinya..  aku dapat tahu nurulzana and anis pon tumpang rimba malam jugak.. ok lagi best! tobat meriah.. cuma dorg btiga ni dok jauh dari aku, so si rimba malam kena gi amik dorang dulu kat bagan serai sana.. perak kot.. tapi perak utara la.. fine.. aku tunggu.. rimba kol cakap dalam pukol sebelas leh da pick up aku..  pagi tu aku sempat lagi landing2 atas katil sambil ber fb.. pkol 10, ok mandi dan siap2.. masa dah time! hehe..

11.30 a.m.. tak sampai lagi.. takpela maybe lambat sikit, lagipon planning cam dah lari sikit.. rilex dulu sambil tgk tv, ok.... 

12.30p.m.. dah berpeluh peluh, bedak dah cair, ok kena kol ni.. dorg cakap sabar, ok.. aku pon bajet lam 30 min lagi sampai la kot.. ok sabar.

1.30pm... woii lapaq! shawl dh trburai.. perfume hilang bau dah..  ok kol lagi.. suruh sabar lagi? hmm aku cam dah hilang sabar..  xpe SABAR. lokasi mereka : jawi

2.30 pm... sedih, marah, geram, kalau tadi ada lagi aku dok bersms dengan orang dapur aku, ni orang dapur dah masok dapur, dh takde yang nak tenangkan aku.. 
 woii korg g mana?    
                                                                                                                                                       

           " jap mel,sabar... kami patah balik jap g pb amik sorg lagi..hg tidoq dulu la.. "  


" woii dari jawi nk ke pb balik, pastu nk ke sini balik, habis kuat sejam woi.. aku bagi masa sejam ja... lebih sejam aku majok aku tanak gi... "

ok letak phone sambil menahan geram... marah betol haku,huhu..  tetba cam  terpikir and pelik.. setahu aku rimba malam pakai wira kott, and maunyer dah 4 orang dalam tu sekarang.. nak amik sorg lagi? 5 orang ? habis aku nak sumbat mana?alahai tak dapat terima hakikat aku dibuatnya...

3.30pm... weyy aku ngantok dah ni, pening pon ada, lapar wey... aku tidor dulu la.. t korang sampai korang kol aku.. ok.. tidor.. baru nak pejam dalam 2 minit, dorang sampai.. lorh... memang saja kasi aku hangin..

aik mana kereta.. cakap dh sampai.. haram bohong aku lagi.. dahla aku tunggu berjam2, sempat lagi mainkan aku.. 

tetiba ada satu kepala keluar dari tingkap van and panggil aku.... MEL!!!

lorhhh korang naik van rupanya! hahaha.. tetiba aku rasa marah aku hilang, aku nak tergelak.. sebab aku tak sangka ramai dalam van tu.. and aku tak sangka akan naik van.. haha tahniah rimba malam!! bisnes maju nampak.. =)

dalam van semua orang gelakkan aku sebab aku cakap aku tunggu dari pkol 10.. haha...  pakat2 kasi aku makan kopok .dorg tau aku kebulor.. haha.. sweet korang!

ok total dalam van semua 11 orang... best.ramai.,meriah.. and dah tentu2 tak sunyi sebab orang2 kuat gobek dalam satu van..  gila boleh tbalik van dengan pangai kami..

alhamdulillah, selamat sampai ke destinasi yang dirancang.. pantai batu feringghi, sampai pon dah pukol 6pm.. haha.. sempat la untuk makan2 and tgk sunset.. jadilahh... yang paling best dapat jupe kawan2.. tu yang best.... 

teruja lepas kenyang


sempoi2 korang


aku suka ni


.......


 nurul


zana  


ok.. lepas kat sini, g round area gurney, lepak padang kota then sambung lepak kat queensbay.......  meronggeng sehingga tengah malam.. aku happy, semua happy!!!!


3 comments: